PROJEKTY
,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz"
współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
(Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.2 Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych)
Od listopada 2011r. ruszyły w naszej szkole zajęcia pozalekcyjne w ramach projektu,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia w ramach Projektu realizowane były od 14 listopada 2011 do 21 czerwca 2013r.,
a oto ich pełna oferta:
- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu - 1grupa, łącznie 60h w okresie od listopada 2011r. do 21 czerwca 2013r.
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 1grupa, łącznie 60h w okresie od listopada 2011r. do 21 czerwca 2013r.
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z nauk matematyczno - przyrodniczych - 1 grupa, łącznie 60h w okresie od listopada 2011r. do 21 czerwca 2013r.
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie - 1grupa, łącznie 60h w okresie od listopada 2011r. do 21 czerwca 2013r.
Rekrutacja dzieci do Projektu została przeprowadzona napodstawie diagnoz dokonanych przez zespół nauczycieli odpowiedzialnych za wdrożenie i realizację działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania w klasach I-III. Ponadto, zespoły opierały sie na orzeczeniach i opiniach psychologiczno-pedagogicznych.
Projekt,,Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz" realizowana jest przez wszystkie szkoły podstawowe z terenu gminy Pisz.
Za główny cel projektu przyjeto wsparcie w kresie realizacji projektu indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III 8 szkół podstawowych funkcjonujących w gminie Pisz, dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych poprzez organizację zajęć dodatkowych i doposażenie bazy dydaktycznej.
Cele szczegółowe projektu:
- Zminimalizowanie u 74 uczniów z 8 szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Pisz dysfunkcji w czytaniu i pisaniu oraz zaburzenia komunikacji w okresie roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013;
- Zminimalizowanie u 51 uczniów z 6 szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Pisz trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych w okresie roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013;
- Zminimalizowanie u 38 uczniów z 7 szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Pisz zaburzeń mowy w okresie roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013;
- Zminimalizowanie i powstrzymanie rozwouj u 24 uczniów z 3 szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Pisz wad postawy ciała w okresie roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013;
- Rozwój umiejetności i uzdolnień u 44 dzieci z 3 szkół podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Pisz w okresie roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013.
Osobą odpowiedzialną za prawidłowość realizacji projektu w szkole jest dyrektor.
Biuro Projektu,,Indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów
klas I-III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz"
(nadzór i realizacja):
Zespół Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu
ul.Dworcowa2,12-200 Pisz
Tel/fax.:(87)423 29 94, Fax:(87),
![]() |
![]() |
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I- III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz”
Do końca maja 2012 roku w ramach projektu „INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Z TERENU GMINY PISZ” w Gminnym Zespole Szkół w Piszu zrealizowano po 26 godzin zajęć dodatkowych z uczniami podczas następujących zajęć :
- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu.
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych.
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych artystycznie. Zajęcia odbywają się według następującego harmonogramu:
Harmonogram zajęć od 14 listopada 2011 do 29 czerwca 2012 r.
|
Zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu |
Zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych artystycznie |
|
Sala nr |
A II/5 |
A II/4 |
A II/3 |
A II/2 |
|
1 |
Pn |
|
|
13.40 – 14.25 |
14.25 – 15.15 |
2 |
Wt |
|
|
|
|
3 |
Śr |
12.30 - 13.15 |
|
|
|
4 |
Czw |
|
|
|
|
5 |
Pt |
|
12.25 – 13.10 |
|
|
Podczas zajęć uczniowie korzystali z różnorodnych, bardzo ciekawych pomocy dydaktycznych dostosowanych do każdego rodzaju zajęć. Dobrze wyposażone zaplecze dydaktyczne wpłynęło na atrakcyjność zajęć, uczniowie łatwiej przyswajali wiedzę, chętnie uczestniczyli w zajęciach. Bardzo pomocnym środkiem dydaktycznym jest tablica multimedialna, dzięki której można uatrakcyjnić sposób przekazywania wiedzy, wykorzystać dostępne programy multimedialne, filmy dydaktyczne oraz informacje z Internetu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z środków Europejskiego Funduszu Społecznego